Technology-rich innovation in schools

powered by ods

a resource for European schools
... inhoud / scheikunde zoek | publicaties | team |

Antibiotica
Sub-title goes here

Inleiding

Activiteit 1

  1. Bekijk het volgende filmpje: Het klokhuis - Penicilline
  2. Vat het filmpje in het werkboek samen in ongeveer 300 woorden. Je mag illustraties gebruiken.
  3. Vergelijk deze samenvatting met je buur. Bespreek overeenkomsten en verschillen.

Activiteit 2

  1. Maak in je werkblad een begrippenweb waarin je zoveel mogelijk begrippen opneemt die met antibiotica te maken hebben. Hieronder vind je een voorbeeld.
  2. Vergelijk je begrippenweb met je buur.
  3. Vul daarna je begrippenweb aan in een andere kleur.

voorbeeld web

 

Teacher Notes
Engage
Klik voor: Over deze unit


Activiteit 1
In het filmpje komen de volgend ekernbegrippen aan bod:
-
X
- Y
- Z

Activiteit 2
Bij de vergelijkingen kunnen leerlingen extra uitgedaagd worden door te kijken naar:
- X
- Y
- Z

Afsluiting
De les kan afgesloten worden met een korte discussie rond: Wat weten we nu al over antibiotica

Engage
Activiteit 1
Activiteit 2
Explore
Explain
Elaborate
Evaluate
Einde
 
       

 

CIPsEU Deze leermiddelen zijn gemaakt door het IMPULS project, gefinanceerd door het ministerie van OCW (referentie 900569), en ook met behulp van het DUDOC programma van platform bètatechniek.