Introductie
Overzicht
Benodigdheden |
Je hebt vast wel eens een antibioticakuur gehad.
Hoe werkt antibiotica? Bestaan er verschillende antibiotica? Hoe maak je een antibioticum?
In deze module ga je op zoek naar antwoorden op deze vragen. Je bestudeert informatie. Je doet proefjes met bacteriën. Je leert hoe penicillinemoleculen ervoor zorgen dat bacteriën doodgaan. Je maakt zelf een antibioticum. En je doet onderzoek dat nog niet eerder gedaan is!
- Engage: een film kijken over antibiotica.
- Explore: Bekijken welk effect antibiotica heeft op de groei van bacteriën.
- Explain: leren over antibiotica, aminozuren en enzymen en zelf een antibioticum maken.
- Elaborate: zelf een enzym opsporen.
- Evaluate: evalueren wat je geleerd hebt.
Hieronder staat hoeveel lessen je hier ongeveer mee bezig bent.
|
|
|
Engage |
1 |
1 |
Explore |
2 |
1 |
|
3 |
1 |
Explain |
4 |
1 |
|
5 |
1 |
|
6 |
1 |
|
7 |
1 |
Elaborate |
8 |
2 |
Evaluate |
9 |
1 |
|
Totaal aantal lessen |
10 |
|
|
|
Je hebt de volgende materialen nodig:
- Werkblad
- Het werkboek maak je individueel.
- Aan het eind, lever je het werkboek in bij de docent. Je hoort van de docent hoe je erop beoordeeld wordt.
- Download hier het werkboek
- Iets anders noemen we hier
- En waar dat te krijgen is...
|
Teacher notes text goes here.
There is a different page for each of the 5 Es, plus pages for the inleiding and einde.
Each page gets its own set of notes, tailored to the content of that page, so for this page, the support should relate to the inleiding.
Teacher notes can offer subject matter support, practical guidance, pedagogical guidance, or any other kind of support that helps
- discourse prompts
- what to expect
- questions kids might ask
|
|